DETTA ÄR NORESCA
Senaste inlägg
Når Fortnox og Visma ikke er nok – hvorfor vekstbedrifter velger NetSuite for internasjonal ekspansjon
Et intervju med Ulf-Björn Rönn, Financial [...]
Når veksten tar av – kan ERP-en din håndtere reisen?
Mange vekstbedrifter innser før eller siden [...]
Noresca Cloud – Smidig NetSuite-integrasjon uten krøll
Mange bedrifter som jobber med NetSuite [...]
Når Fortnox og Visma ikke er nok – hvorfor vekstbedrifter velger NetSuite for internasjonal ekspansjon
Et intervju med Ulf-Björn Rönn, Financial [...]
Når veksten tar av – kan ERP-en din håndtere reisen?
Mange vekstbedrifter innser før eller siden [...]
Noresca Cloud – Smidig NetSuite-integrasjon uten krøll
Mange bedrifter som jobber med NetSuite [...]

2023-03-13
Fem raske til Sintan Siman
I intervjuserien vår «Fem raske» er det nå Sintan Simans tur, en av våre verdsatte NetSuite-konsulenter med fokus på finans. Sintan bor i Gøteborg og har jobbet hos Noresca i litt over to år. I en kaffepause snakket vi om hvordan det hele startet og hvordan han ser på fremtiden.
Hvordan ble du interessert i ERP?
Det startet egentlig under utdanningen min, men fremfor alt var det da jeg begynte å jobbe i H&M som regnskapsøkonom. Sammen med noen kolleger drev jeg et forbedringsprosjekt innenfor forretningssystemet SAP. Jeg søkte meg deretter til Noresca for å jobbe med et større kundefokus og følte også at NetSuite var et ERP-system tilpasset fremtiden.
Og nå som du har jobbet med NetSuite i et par år, hva synes du om systemet?
NetSuite är ett otroligt flexibelt system! Man kan verkligen anpassa det så det passar kundens behov. I och med att man kan skräddarsy systemet efter kundens organisation så blir användarvänligheten mycket större än hos andra system. Kunden får helt enkelt ett system som ser ut och fungerar på ett sätt som för kunden är logiskt. En annan sak som jag tycker är en stor fördel är just automatiseringsmöjligheterna, det är otroligt hur mycket det går att anpassa för att minimera det manuella arbetet. Vi har kunder som tar emot cirka 5000 ordar dagligen och som utan problem kan hantera inflödet med hjälp av 1–2 personer. Automatiseringarna gör att kunden endast behöver reagera och agera på avvikelser, resten hanterar NetSuite.
Ser du noen trender, og er det noe spesielt kundene etterspør?
Jeg ser at stadig flere kunder etterspør tre ting: automatisering, utvidet rapporthåndtering og vårt produkt scan & capture. For å oppnå mer effektive flyter ønsker kunder i dag å kunne automatisere prosessene sine slik at færre personer kan håndtere større flyter. Rapporthåndtering har alltid stått høyt på kundenes ønskelister, men det har kanskje blitt enda viktigere med Covid-19 og den kommende lavkonjunkturen. Vi har et produkt som vi kaller scan & capture som lager en digital fakturaflyt, hvor vi sammen med en leverandør bruker AI-teknologi for å sikre at kunden umiddelbart får korrekt informasjon i systemet.
Hvordan er det å jobbe hos Noresca?
Det er en veldig morsom arbeidsplass med høye forventninger fra både kolleger og ledelse. Noresca har klart å tiltrekke seg virkelig talentfulle konsulenter med ulik bakgrunn og erfaring, noe som betyr at vi kan løse kundenes problemer veldig bra. Vi investerer også i våre ansatte, og vi har det gøy sammen. Flere burde prøve Noresca!