Senaste inlägg
Noresca utnämnd till Årets partner 2024 för NetSuite i Norden
Noresca har idag blivit utnämnda till [...]
Adam Van Zeebroeck – “Det är något speciellt att se problem försvinna”
Noresca fortsätter att växa, och vi [...]
Alexander Sumar: Valet att börja på Noresca var enkelt
Välkommen som nyanställd hos oss [...]
Noresca utnämnd till Årets partner 2024 för NetSuite i Norden
Noresca har idag blivit utnämnda till [...]
Adam Van Zeebroeck – “Det är något speciellt att se problem försvinna”
Noresca fortsätter att växa, och vi [...]
Alexander Sumar: Valet att börja på Noresca var enkelt
Välkommen som nyanställd hos oss [...]
2024-06-19
Fem snabba till Ulf-Björn Rönn
Vi hade nyligen möjligheten att sitta ner med Ulf-Björn Rönn, en av våra partners på Noresca. Ulf-Björn har en lång och gedigen erfarenhet inom affärssystem och arbetar just nu intensivt med analys och design av affärsprocesser för olika företag. Här delar han med sig av sina insikter och erfarenheter med NetSuite
Vad jobbar du med för tillfället?
”Just nu arbetar jag med analys och design av affärsprocesser för ett tillväxtföretag och ett industribolag. Min roll är att hjälpa våra kunder att förbättra och effektivisera sina processer genom att använda NetSuite på bästa möjliga sätt. Vi lägger samtidigt grunden för en fortsatt lönsam internationell expansion. Ett exempel på ett spännande projekt jag är involverad i är implementeringen av NetSuite för en global aktör. Vi arbetar i högt tempo och måste vara klara inom två månader, men allt går enligt plan.”
Berätta lite hur det kom sig att du började jobba med NetSuite?
”Jag har arbetat i många år i olika roller som CFO, CIO, redovisningschef och controller, och har varit med i flera byten till olika affärssystem. Senast var jag CFO på Ridestore. Det som driver mig är att hitta lösningar som är effektiva, smidiga och som genererar lönsamhet och tillväxt. I min roll på Noresca får jag möjligheten att hjälpa många fler företag att nå dessa mål. Det är fantastiskt att se vilken skillnad man kan göra för kunderna.”
Du har ju under en tid nu lärt känna NetSuite och varit involverad i otaliga projekt, vad skulle du säga är de främsta fördelar som kunderna nämner?
”De främsta fördelarna som kunderna ofta nämner är att NetSuite är globalt skalbart och enkelt att växa med. En global databas som konstant är konsoliderad gör företaget enklare att styra och snabbare att reagera på förändringar. Dessutom är det enkelt att integrera med andra system, vilket är en stor fördel för många företag.”
Kan du se några trender, är det något speciellt som kunder efterfrågar, blir det vanligare med vissa frågor?
”Ja, definitivt. Kunderna efterfrågar ofta stöd för hela processen, inklusive kringliggande system. Det finns också en ökad efterfrågan på stöd med frågor rörande expansion på nya marknader och hur man bäst går tillväga med detta. Automatisering, fler integrationer och skräddarsydda rapporter är också vanligt förekommande ämnen.”
Hur är det att jobba på Noresca?
”Att arbeta på Noresca är både stimulerande och glädjefyllt. Man känner verkligen att man gör skillnad. Genom företaget har vi Nordens mest erfarna NetSuite-konsulter, vilket innebär att det alltid finns någon att fråga om hjälp om man stöter på problem. Det är en väldigt stödjande och positiv arbetsmiljö.”
Vad tycker du personligen är roligast att göra i ditt arbete med NetSuite?”Det roligaste för mig är att hitta den bästa lösningen som stödjer kundens affärsprocesser. Det är otroligt tillfredsställande att se hur rätt lösning kan förbättra ett företags verksamhet avsevärt.”
”Det är viktigt att alltid sträva efter att förstå kundens unika behov och att vara flexibel i sitt arbetssätt”
Berätta om något kundcase där NetSuite och Noresca gjorde verklig skillnad för kunden?
”Ett minnesvärt case var när vi implementerade NetSuite på en helt ny kontinent. Från beslut till go-live tog det endast fyra månader. Det var en intensiv period, men resultatet var fantastiskt. Kunden kunde snabbt börja dra nytta av NetSuites fördelar och expandera sin verksamhet på ett smidigt sätt.”
Något övrigt du vill tillägga som jag inte frågat?
”Jag skulle vilja tillägga att det är viktigt att alltid sträva efter att förstå kundens unika behov och att vara flexibel i sitt arbetssätt. Varje kund är unik, och det är vår uppgift att anpassa våra lösningar för att bäst stödja deras specifika affärsprocesser och mål.”