Senaste inlägg
Noresca Bank Connector: Säker och effektiv bankintegration för NetSuite
För företag som behöver en pålitlig [...]
Maximera NetSuite med Norescas färdigpaketerade tjänster
På Noresca har vi utformat vissa [...]
Noresca förstärker teamet med Andreasson
Vi på Noresca är glada att [...]
Noresca Bank Connector: Säker och effektiv bankintegration för NetSuite
För företag som behöver en pålitlig [...]
Maximera NetSuite med Norescas färdigpaketerade tjänster
På Noresca har vi utformat vissa [...]
Noresca förstärker teamet med Andreasson
Vi på Noresca är glada att [...]
2023-03-13
Fem snabba till Sintan Siman
I vår intervjuvserie “Fem snabba” har nu turen kommit till Sintan Siman, en av våra uppskattade NetSuite konsulter med ekonomiinriktning. Sintan är bosatt i Göteborg och har jobbat på Noresca i drygt två år. Under en kaffepaus pratade vi om hur allt började och hur han ser på framtiden.
Hur kom det sig att du fick ett intresse för ERP?
Det började egentligen redan under min utbildning, men framför allt var det när jag började jobba på H&M som redovisningsekonom. Tillsammans med några kollegor drev jag ett förbättringsarbete inom affärssystemet SAP. Jag sökte mig sedan till Noresca för att få jobba med ett större kundfokus och dessutom kändes NetSuite som ett ERP anpassat för framtiden.
Och nu när du har jobbat med NetSuite under ett par år, vad tycker du om systemet?
NetSuite är ett otroligt flexibelt system! Man kan verkligen anpassa det så det passar kundens behov. I och med att man kan skräddarsy systemet efter kundens organisation så blir användarvänligheten mycket större än hos andra system. Kunden får helt enkelt ett system som ser ut och fungerar på ett sätt som för kunden är logiskt. En annan sak som jag tycker är en stor fördel är just automatiseringsmöjligheterna, det är otroligt hur mycket det går att anpassa för att minimera det manuella arbetet. Vi har kunder som tar emot cirka 5000 ordar dagligen och som utan problem kan hantera inflödet med hjälp av 1–2 personer. Automatiseringarna gör att kunden endast behöver reagera och agera på avvikelser, resten hanterar NetSuite.
Ser du några trender och är det något speciellt som kunder efterfrågar?
Jag ser att allt fler kunder efterfrågar tre saker: automatisering, utökad rapporthantering och vår produkt scan & capture. För att få mer effektiva flöden vill kunder idag kunna automatisera sina processer så att färre personer kan hantera större flöden. Rapporthantering har alltid legat högt upp på våra kunders önskelistor, men det har kanske blivit ännu viktigare i och med covid-19 och den annalkande lågkonjunkturen. Vi har en produkt som vi kallar för scan & capture som skapar ett digitalt fakturaflöde, där vi tillsammans med en leverantör använder AI teknologi för att kunden omgående ska få korrekt information i systemet.
Hur upplever du att det är att jobba hos Noresca?
Det är verkligen en rolig arbetsplats med “högt i tak” hos både kollegor och ledning. Noresca har lyckats locka till sig riktigt duktiga konsulter med olika bakgrunder och erfarenheter, vilket gör att vi kan lösa kundernas problem väldigt bra. Det satsas också på personalen och vi har kul ihop. Fler borde testa Noresca!