Senaste inlägg

2024-11-04

Noresca förstärker teamet med Andreasson

Vi på Noresca är glada att välkomna Stefan Andreasson till teamet som NetSuite-konsult. Vi satte oss ner över en kaffe, där Stefan delade sina tankar om sitt arbete och hur det är att vara en del av Noresca.

Berätta lite om dig själv och vad jobbar du med för tillfället?
Jag är 25 år gammal och kommer från Halmstad. Numera bor jag i Göteborg med min flickvän. Utöver jobbet spelar jag beachvolleyboll på världsnivå och har ett visst intresse för Magic: The Gathering.

Stefan har redan hunnit med flera olika projekt sedan han började på Noresca, vilket han tycker är både utmanande och roligt.

”Just nu arbetar jag med testning av en HubSpot-integration och hjälper till med en lösning för lagerinventering. Det är fantastiskt kul att få vara en del av så varierande projekt redan från början och bidra med mina erfarenheter på flera plan,” berättar Stefan.

Hur kom det sig att du började jobba med NetSuite?
Efter några år i systemintegrationsvärlden kände Stefan att det var dags att ta ett nytt steg i karriären. Han berättar att han från första intervjun på Noresca kände en stark koppling till företaget.
“Jag hade jobbat mycket med olika affärssystem, och det kändes spännande att få prova på ett så pass dynamiskt system som NetSuite. Efter intervjun på Noresca tänkte jag direkt ‘Här vill jag jobba!’ Det kändes bara helt rätt, både för min utveckling och för möjligheten att göra skillnad för våra kunder.”

Vilka är de främsta fördelarna med NetSuite enligt kunderna?
Även om han fortfarande är ny inom området har Stefan redan märkt att kunder uppskattar den flexibilitet och skalbarhet som NetSuite erbjuder.
“Kunderna gillar verkligen hur NetSuite anpassar sig till deras behov, och jag får ofta höra om fördelarna med dess integrerade rapporteringsfunktioner. Att snabbt kunna samla data och få en samlad överblick är något som många värderar högt,” säger han.
Det märks att Stefan ser fram emot att fortsätta lära sig NetSuites alla möjligheter och upptäcka hur systemet kan förbättra kundernas affärsprocesser på flera nivåer.

Vilka trender ser du, och är det något särskilt kunder efterfrågar?
I sitt arbete har Stefan börjat lägga märke till att fler kunder intresserar sig för integrationer och hantering av sin egen data.
“Det är tydligt att API-integrationer och möjligheten att förstå och använda sin egen data blir allt viktigare. Kunder vill kunna automatisera processer, men också få verktyg för att själva kunna analysera och utnyttja den information som finns,” förklarar han.

Hur är det att jobba på Noresca?
Stefan beskriver sin första tid på Noresca med ett stort leende. Han uppskattar att företaget lever upp till de värden och visioner som uttrycktes under intervjuprocessen.
“Det känns nästan för bra för att vara sant ibland,” skrattar Stefan. “Noresca är ett snabbväxande bolag, vilket kan innebära att vissa processer inte hinner sättas helt till förmån för expansion men jag trivs enormt bra med det. Det är mycket frihet under ansvar och ett fantastiskt gäng att arbeta med – både i Göteborg och Stockholm. Att gå till kontoret känns som att komma hem, tack vare alla härliga och jordnära kollegor.”

Något sista att tillägga?
Stefan reflekterar över hur hans tidigare erfarenhet inom systemintegration varit till stor hjälp och hur han snabbt fått användning för den kunskapen.
“Det har varit en stor fördel att ha integratörsbakgrund när jag nu jobbar med NetSuite. Den erfarenheten har gett mig en bra grund att stå på, och det är roligt att få bidra med den kompetensen.”